Näst största staden, näst bästa staden

En sak förutom mina kusiner som jag saknar i Göteborg, så saknar jag massa ställen som det finns att besöka där. Kommer ihåg någon gång förr-förra året, tror jag det var, då jag och Ellinors pappa och lillebrorsa åkte till Åbybadet. Det är ett superskojigt badpalats som har jättecoola vattenrutschkanor! Egentligen finns det bara det och sedan en stor bassäng för de som vill simma, asså gamla människor :P. Men det finns en jätteskojig vattenrutschkana! Det är som en toalett. Man åker igenom ett rör och sedan ut som i botten av en toalett och sedan snurrar man runt där innan man åker ner i ett hål. Skitkul :D! Tror inte den heter så, men jag kallar den för toaletten ;P
Förra gången jag var där och skulle bada med dem så var den här platsen avstängd för att en bebis hade bajsat i sin blöja och det hade kommit ut bakterier och sånt i vattnet, och eftersom bebisen hade åkt vattenrutschkanorna också så stängdes hela platsen av! Äckligt va? :S
I alla fall REKOMMENDERAR ÅBYBADET!
BubbelUtsiktFade.jpg

Och så får man ju inte glömma Liseberg såklart ;) Det är ju världens bästa nöjespark! Tycker det borde ligga i Stockholm eftersom Stockholm är huvudstaden :S Men man får väl nöja sig med Grönalund...
De bästa karusellerna är såklart Balder, Kanonen, Kållerado och... ja, allt är ju superskoj såklart :D
Om du inte har åkt dit (vilket jag hoppas att alla har gjort) så bara MÅSTE du åka dit. '
Visste du att Balder är nordens största berg-och-dalbana i trä. Den specialdesigna banan har kostat drygt 100 miljoner kronor att bygga, vilket gör den till den största investeringen i Lisebergs historia.

Balder har flera gånger röstats fram till "Världens bästa berg- och dalbana i trä" av internationella experter. Ta en tur så förstår du varför!


Åkturen börjar i en hisnande 70-gradersbacke, 36 meter upp i luften, fortsätter över höga berg och djupa dalar i mer än en kilometer, innan den sedan avslutas med en enorm längtan att börja om igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!