Vecka 42 - R.I.P: Michael Jackson

Jag vet att det var ett och ett halvt år sedan han dog men jag hade inte en blogg då och jag tänkte att jag kanske borde skriva om honom nu!
Ja, han var ju kungen av pop, och han sjöng och dansade superduperbra, och varför just han behövde dö fattar inte jag! Inte att man kan bestämma det men jag tänkte att det finns ju andra jättekända stjärnor som dött i så ung ålder. Michael kanske inte var jätteung men det var ändå för tidigt tyckte jag ;( !
Jag älskade hans musik och jag har nästan alla hans skivor. Alla de skivorna ligger på min iPod som jag lyssnar på varje dag när jag åker hem från skolan.
Jag kommer ihåg dagen då mamma berättade att han dött men hon sa det som om det egentligen inte var någon stor grej. Hon sa det när jag och min kusin satt vid frukosten. "Förresten hörni, Michael Jackson har dött!" och sedan var det inget mer med det. Den dagen åkte vi till stranden. Ellinor ville bada men jag ville bara ligga och läsa varenda tidningsartikel om Michaels död. Jag läser nästan aldrig tidningen och just då läste jag varenda litet ord som stod i den.
Många har ju fått för sig att han lever och så har de försökt hitta bevis på att han klätt ut sig till sin kompis som hade de där brännskadorna. Jag vill tro att det är sant eftersom jag vill att han ska leva igen, men det verkar ändå lite knäppt. :S
Han var älskad världen över och hans musik kommer leva vidare även fast han inte finns längre.
I ♥ U MICHAEL JACKSON!!
Haha :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!