Veckans R.I.P - Myset

Japp, våran scoutstuga Myset har tydligen brunnit. Fick besked om det av min kompis Frida som sms:ade mig nyss. Den hade tydligen också blivit sönderslagen och rånad. Vi brukar vara på myset på hajker och sånt men vem vet om det någonsin blir så igen...? ;(

Myset ligger inne en bit i skogen. Om du vet var Lövsta-badet ligger så vet du att man kan fortsätta åka bortanför badet på den där vägen. Efter ett tag kommer man till en gammal skola och några gamla hus och om man fortsätter så kommer man till ett stort hus och där finns en bom som gör att man inte kan åka längre med bilen. Och om man följer stigen en bit så kommer man till Myset!
Pappa sa att när han var där med mina brorsor som går i miniorerna, för de som är 8-9 (pappa är ledare) så hade de huggit ner alla träd så om man står nere vid huset så kan man se stugan! Och ingen visste väl ens om att stugan låg där innan eftersom man inte såg den, och det var ju ganska uppenbart då, tyckte pappa, att det nu skulle komma folk och sno saker och bränna ner den och allt!
Skit tragiskt för alla scouter ju! Nu finns det ju typ inget mys längre! :( Jag blir så förbannad på folk som bara måste förstöra allt hela tiden. 

Om ni inte har sett eller varit vid, eller i, Myset så ska ni veta att den är/var jättemysig och rolig. Det fanns till och med en hinderbana i skogen bakom som var rolig att gå i...
Japp, detta var veckans R.I.P! Det blev ingen kändis eller något den här gången men Myset var så viktigt för alla scouter att jag kände att den förtjänade att bli skriven om...
Frida tycker att alla vi scouter borde fixa till stugan, om vi hinner till hösthajken! Men Myset måste ju fixas, det bara måste!! :mad:
♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!