Blogg-tips

Jag ska ge er lite tips för att få många läsare, om man inte nu använder det där bloggtrafik.. :P
Det här är mest tips om du har en blogg om mode, men de flesta gäller alla slags bloggar.

Bestäm dig för vad du ska skriva om och håll dig till det. Jag skriver till exempel om mode och allt möjligt. Man ska inte bara skriva om vad man gör just nu, vad man gjorde igår och så. Ingen, förutom dina vänner, tycker nog att det är så intressant. Man kan inte bara ha en blogg och skriva om sin dag och om vad man ska göra just nu. Den måste liksom handla om något. Men vissa har ju bloggar som är intressanta även om de bara skriver om sin dag. Men jag menar att man bara skriver ett kort inlägg att man ska till skolan och så..... Det är inte intressant?

Ha mycket bilder. Inlägg utan bilder är rätt tråkiga. Man ska i alla fall inte ha massor av inlägg utan bilder, bara något då och då. En blogg utan bilder är tråkig.

Skriv om sånt som du tror att många skulle intressera sig av (mode till exempel) och tänk på att om du var någon annan och gick in på din blogg om du skulle gilla den och fortsätta gå in på den. 

Jag gillar bloggar som ger tips på mode och som visar vad de har på sig på dagarna. Om du skriver om mode eller så så kan du lägga upp dagens outfit. Vem vet, det kanske finns någon som kommenterar och undrar var du har köpt tröjan, eller så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!