Some boys look at girls like books. If the cover isn’t interesting, then they won’t waste their time finding out how good the inside is

Rubriken förklarar vad jag nu ska prata om......

Som sagt, vissa killar (alltså inte alla killar men de flesta) tittar på oss som om vi vore böcker. Om man ser bra ut så blir de lite "kära" i en och då ger dem en en chans, vilket jag tycker är helt fel.
Visst, utseendet är väl det första man tittar på, men det är inte allt det handlar om.
Utsidan ger insidan en chans, insidan ger utsidan sin glans
Och så är det.
Men vi tjejer bryr oss oftast inte om utseendet utan vi gillar folk för hur de är som person, inte hur de ser ut. Om man verkligen ger en en chans så kan man se hur rolig och snäll den här personen är.

Jag kommer ihåg killarna som gick i min förra klass. Alla, nästan, tänkte verkligen bara på utseendet. Jag är ju inte direkt den "snygga" typen och killarna var så taskiga bara för att jag såg ut som jag gjorde.
Nu tänker vissa fortfarande bara på utseendet; att man inte kan bli ihop eller kär i någon som "inte ser bra ut" för att man är rädd för att kompisarna ska tycka att man är konstig för att man blir ihop med en "ful" tjej.
Men utsidan är inte allt! Insidan är viktigast, hur man är som person. Insidan ger utsidan sin glans.

Förut var jag också så att jag tittade på de jag precis träffat och tänkte: "Oj vad fula tänder han har, gud vad fult hår, gud vad stor näsa, gud vad stora öron!" (Jag tänker inte på någon speciell, jag ger bara exempel). Men när man väl lär känna personen så blir utsidan mycket bättre och man tänker inte på det mer. 

Men killar borde vara mogna nog att förstå att INSIDAN ÄR VIKTIGAST inte utsidan. Okej???
Man ser bra ut på utsidan om man ser bra ut på insidan!!!
Så tycker jag! :)
Och så är det.

TILLÄGG: Och eftersom vissa killar nästan bara bryr sig om utseendet så får det ju oss tjejer att sminka oss mer, vi står kanske jättelänge framför spegeln på morgonen för att välja snygga kläder eller få håret att sitta rätt,  och hålla på så att vi ska se bättre ut, bara för att någon ska kunna gilla en och det tycker inte jag behövs!! Eller okej, man vill ju se fräsch ut men man ser inte naturlig ut om man har för mycket smink.
Förresten så höll en kille med om det här (rubriken) och det tycker jag är bra!  :)

Det här tog jag från en sida på fb som heter Justin Bieber <3 (och det handlar ju inte om alla killar, men vissa)

Dear boys, you are the reason girls starve themselves, cake their faces up with makeup, wear push-up bra’s, have no self confidence and get depressed. Because skinny, cake-faced, push up bra wearing girls are the only ones majority of you ever seem to notice, theres more to girls than just the way they look


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!