Med eller utan smink....

Det finns tjejer som sminkar sig så otroligt mycket när de bara ska gå till skolan, som typ med mycket mascara, ögonskugga, brunkräm, läppglans, eyeliner...
Jag vill bara säga att jag stör mig på det.
Jag har aldrig riktigt varit nöjd med mitt utseende och jag har därför trott att jag skulle kunna bli finare med smink. Men egentligen så ändras ingenting. Du kommer ändå alltid vara samma person...
Jag har bara mascara och jag känner mig snygg och vacker och fin ändå (och nej jag är inte ego jag har bara självförtroende) och ibland känner jag mig fin utan smink också. 

Jag vet så många tjejer (inte bara som jag känner, men som går i min skola) som är så vackra och söta.. Men ändå så måste vissa, och nu pratar jag inte om någon, som jag har sagt så tänker jag aldrig eller riktar mig åt någon specifik, sätta på så mycket smink att de ser ut som dockor. Varför ha brunkräm om huden redan är så fin, vad hjälper brunkrämen mot? Du ser ibland bara konstig ut.. speciellt när inte brunkrämen har en färg som liknar ens hud för då ser det ut som du bara har solat ansiktet och inte resten av kroppen...?

Jag säger inte att det är fel att ha mycket smink i skolan men vad hjälper det med..?
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ögonskugga i skolan för jag känner att det verkligen inte behövs, eller det spelar inte en sådan stor roll.
Tänk på att om du har allt det där så ser du exakt likadan ut på fester? Jag vill vara så naturlig som möjligt i skolan.. Och om jag går på fest så vill jag "överraska" folk med att se helt annorlunda ut, med smink och läppglans och allt, om ni fattar... som i filmer där den tjejen som alla tyckte var kille-aktig, kommer till en fest och ser vacker ut och alla killar vill dansa med henne...

Du behöver inte smink för att se bra ut. Du ska inte se ut som om man ska till en fest i skolan!
Men det är min åsikt. Det är ditt liv. Du gör vad du vill, det är dina beslut.
Jag ger er bara ett tips...
Jag utan smink.... jag ser lite sminkad ut, men pappas kamera lurar en ibland... :)
Och så med mascara (jag ser ut att ha lite för mycket smink, men pappas kamera lurar mig... IGEN....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!